Átalányadózás

Mi változik 2024-ben az átalányadózással kapcsolatosan? Lássuk!

Mi változik 2024-ben az átalányadózással kapcsolatosan?

Az előző évekhez képest csak kismértékben változott az átalányadózás szabályozása 2024-ben, de két fontos pontra érdemes figyelni.

1. Emelkedő minimálbér → emelkedő limitek

A 2023.12.01-től érvényes minimálbér-emelés a minimumjárulékot és az adómentes keretet is megemelte:

Költségátalány20232024
40%2 320 000 Ft2 668 000 Ft
80%6 960 000 Ft8 004 000 Ft
90%13 920 000 Ft16 008 000 Ft

A főállású átalányadózó egyéni vállalkozó minimum járuléka (szocho + tb):

20232024
Képesítés nélkül76 850 Ft88 378 Ft
Képesítéssel98 183 Ft107 988 Ft

Másodállású egyéni vállalkozóknak továbbra sem kell minimumjárulékot fizetniük.

2. Új szabály a szüneteltetésre

Eddig a szüneteltetés hónapjában napra arányosítva kellett a főállású egyéni vállalkozónak a minimumjárulékot megfizetnie. 2024-től a teljes havi minimumjárulékot (legalább 88 378 Ft) meg kell fizetni, ha a hónapban akár csak 1 napig is aktív volt a vállalkozás.

Jó hír ugyanakkor, hogy az aktív időszakban kiszámlázott, de csak a szüneteltetés alatt beérkező bevételt a kiállítás hónapjában kell könyvelni – nem kell tehát aktívan fenntartani a vállalkozást az utolsó befolyó összegekig. Emiatt érdemes a szüneteltetést mindig a hónap utolsó napjával indítani.

Az indítás és a megszüntetés esetén továbbra is érvényesek a napra arányosítás szabályai.

Szeretnéd, ha egy szakképzett könyvelő foglalkozna a vállalkozásoddal?

Ajánlatot kérek